I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Eveliina med två i - 8 juni 2012 21:18

Har haft en grym dag idag.  Först gjorde jag mig lite fin för min brors student och efter att mormor och morfar kommit åkte vi sen till hans skola för att se honom springa ut. Det var rätt härligt väder faktiskt för en gångs skull men fick typ kramp i mina fötter av klackskorna jag hade, haha. Men GRATTIS till studenten, bro!

Sen åkte vi hem och sen drog jag ner på stan med underbaraste och bästa Elin. Det var förresten hon som skrev det förra inlägget. Tack för att du finns, gumman! Så glad att jag har dig!   Här är en länk till hennes blogg: http://eelinlindgren.devote.se/



Vi gick i alla fall runt i en massa affärer och tittade på typ allt möjligt, och ändå blev det enda jag köpte två par strumpbyxor. Haha, lite fail. Var väl ingen shoppingdag idag direkt.

Vi såg lite av studenternas kortege (stavning?). Det var riktigt roligt att se alla glada studenter som firade och hade kul. Blev ganska avis och sugen på att själv ta studenten. Bara ett år till...! 

Efter vi fixat hårfärg begav vi oss hem till mig, där jag åt middag helt själv för en gångs skull, och sen satte vi igång och färga varandras hår. Hade en jättekul stund med mycket prat och skratt. ^^ Tyckte färgningen blev riktigt bra (lägger upp en halvmobbad bild på mig) och jag är nöjd.  Tack Elin för en awesome dag!


Nu ligger jag och myser i sängen och har det gött. Lägger upp en massa bilder från dagen:


                                       



Avslutar med bilden på mig helt osminkad och med nyfärgat hår.


/E med två i  

<3

Av Eveliina med två i - 8 juni 2012 16:49

Har kännt eveliina i 2 år nu och jag är otroligt glad att jag har henne! har upplevt mycket genom våra första år på gymnasiet. Hon är en toppentjej och vi har alltid kul ihop. Det tog inte lång tid innan jag förstog att hon och jag faktiskt började komma riktigt nära varandra. Men när hennes liv ändrades var jag den som märkte att något var fel i skolan. Märkte mycket på hennes beteende och hon var inte sig själv längre. Var inte lika glad som hon alltid varit. Och det gjorde mig riktigt orolig för jag förstog vart det skulle leda. (har varit med om det förut inom familjen nämligen) När hon lades in på sjukhuset var det faktiskt riktigt jobbigt i skolan efter ett tag för det blev så tomt utan henne. Så när jag kom och hälsade på var det alltid lika kul! Var riktigt mysigt att sitta där med bara henne och snacka om allt från a till ö. Men samtidigt så jobbigt att se henne ligga inne på ett sjukhus där hon knappt fick röra sig. Jag har alltid försökt att finnas där för henne även om hon inte lyssnat på allt jag sagt kanske. Men jag kommer alltid vara där och bry mig! Även hur jonnigt hon tycker det är. Hoppas hon vet det. Vill bara att hon ska bli frisk, ni anar inte hur mycket jag saknar att kunna ha en myskväll med godis och annat gott tillsammans med henne. Men varje framsteg är bra och det får ta sin tid. Men jag lovar dig eveliina, du kommer bli bra och kunna ha ett normalt liv igen som du hade innan. Jag finns alltid här och stöttar dig. Love ya hun!  // din sweety

Av Eveliina med två i - 8 juni 2012 11:16

Fick en förfrågan om hur mitt matschema ser ut och tänkte svara på det i ett inlägg. 


  • Frukost: 1 portion havregryns gröt, 1 dl mjölk, 1 macka med smör och ost och ett glas apelsinjuice.
  • Mellanmål: 1 macka med smör och ost, 1 glas apelsinjuice och ett ägg.
  • Lunch: Beror helt på vad det blir. Kan till exempel vara ris och köttbullar. Då tar jag 2 dl ris och 6 st köttbullar med grönsaker och 1,5 dl mjölk. Jag följer alltså bestämda mängder.
  • Mellanmål: 1 macka med smör och ost, 1 dl yoghurt, 1 knäckemacka med smör och ost och 1 glas apelsinjuice.
  • Middag: Samma som med lunchen.
  • Kvällsmat: 1 macka med smör och ost, 1 glas apelsinjuice, 1 ägg och 1 knäckemacka med smör och ost.
Så här ser alltså en matdag ut för mig. Hoppas att det var ett tillräckligt bra svar.  
/E med två i
Av Eveliina med två i - 8 juni 2012 10:30

Idag ser planerna ut så här:


Mormor och morfar har kommit hit nu och ska vara med och fira min brors student lite senare. Sen drar jag på stan med bästaste Elin och ska kolla lite grejer till skolavslutningen (jag vet, IGEN!). Sen drar vi hem till mig och färgar håret, och sen kanske bowling på kvällen, men får se. Sounds awesome!  Blir nog en bra dag det här får man hoppas!


   


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards