I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Eveliina med två i - 1 juni 2012 18:45

Har avklarat första veckan med fulla dagar i skolan nu.  Känns bra, och jag verkar kunna hänga med, utan att det blir för jobbigt. Har varit kul att umgås mer med klassen, och dessutom har jag inte smygtränat lika mycket, har inte haft tid helt enkelt.  Lämnade in min fotouppgift idag, och det kändes rätt bra. Hoppas, hoppas verkligen att jag får mer än G i foto...

Nu är det bara två inlämningar kvar i historia och sen är jag så gott som fri!  Nu laddar man inför Vampire Diaries!  


Har väl gått sådär annars den här veckan med anorexin... Eller nej förresten, det var nog en underdrift. Har gått skit med att gå emot anroexin. Har halkat dit massor med gånger och fuskat och rört på mig extra, speciellt idag... Vet inte riktigt vad jag vill. Vet inte riktigt hur jag ska fortsätta. Det känns som om jag äter för alla andras skull, inte för min egen, och det är fel. Vet inte hur jag ska få tillbaka motivationen, vet inte ens om jag vill bli frisk... Vill bara dra ner på maten hela tiden och träna bort allting. Det känns liksom som om jag mår bra av det, hur sjukt det än låter. Därför är det så svårt att släppa taget och hitta viljan att bli fri. För ärligt talat stör jag mig inte på sjukdomen så mycket. Usch, vad hemsk jag låter! Hemsk som liksom kastar bort allting genom att lyssna på anorexin hela tiden och sviker alla andra. Men vet som sagt inte hur jag ska fortsätta... Vet inte hur jag ska hitta rätt igen...


387812_346912531985644_100000007007958_1403402_813418016_n_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 1 juni 2012 16:23

Har fått lite frågor som jag tänkte besvara på i ett inlägg. 


Fråga:

Hej jag undrar bara. Jag fattar inte det här med dina promenader? Jag menar har du tider du går ut? hur länge? och går du två promenader värje dag? blir du inte trött... om du inte känner för att gå ut stannar du inne eller tvingar du dig själv ut? 
har bara några frågor också!! 
Vilken behandling center går du till? har du varit inlagd? hur nära är du till din mål vikt? hur länge har du varit sjuk?




hoppas du har det bra imorrn!!:)


Svar: I mitt omvårdnadsprogram som jag har är två promenader på en kvart inlagda. Fast nu har det väl blivit så att jag brukar kanske gå ungefär 20 minuter istället... x) Känner mig inte speciellt trött, tyvker det är jätteskönt att få komma ut och röra på mig, oavsett väder. Tycker inte jag tvingar ut mig för det mesta utan gör det frivilligt för att jag vill.

Just nu går jag på behandling hos S:a Helenamottagningen i Skövde. Och ja, jag har varit inlagd. Låg inne på slutenvård från december 2011 - februari 2012. Min första målvikt var 55 kg, men det lyckades jag ju nå med ganska stor marginal... Sen hade jag ingen direkt målvikt, utan tänkte bara att jag skulle gå ner lite till, och sen lite till igen. Blev helt enkelt aldrig nöjd.

Jag insjuknade i anorexia under hösten 2011, så jag har varit sjuk sen dess, helt enkelt.


Fråga: 

Hej :)
Jättesöt är du
Vilken stad bor du i?
Vilken linje går du på?
Ungefär hur mycket äter du på en dag?
Kram


Svar: Haha tack ;) Jag bor i Sveriges minsta storstad Skövde och går estetlinjen i Tibro.

Tja, jag går efter ett speciellt matschema som jag äter efter (fuskar en del tyvärr) och äter då frukost, 2 mellanmål, lunch, middag och kvällsmat. Då är det också speciella mängder som jag måste följa också, så svårt att säga exakt hur mycket jag äter på en dag, eftersom det varierar så.


Hoppas att jag svarade så gott det gick på era frågor. :) Om någon mer undrar något är det bara att fråga, jag svarar!


/Kram E med två i

 

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards