I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Första individuella samtalet!

Av Eveliina med två i - 11 april 2012 19:36

Har varit en trött och seg dag och var helt slut efter skolan idag. Kände mest för att sova efteråt, och ändå går jag inte hela dagar. 

Hade mitt första individuella samtal på mottagningen idag, då ingen förälder var med. Vägdes som vanligt först och hade gått upp typ ett halv kilo (FETTO!!!).

Samtalet var rätt jobbigt och vi pratade om hur jag mådde, varför jag mår så och om min självbild, som är rätt kass, och varför den ser ut så. Fick en hemuppgift då jag ska skriva om fördelar/nackdelar med att bli både frisk och sjuk. Min kontaktperson målade upp ett vägval, en väg gick mot att bli frisk och den andra mot att fortsätta vara sjuk. Hon frågade vart jag ville, vilket väg som var starkast. Och just nu väger den sjuka vägen mest. Det är fel, jag vet. Men allt jag vill är fortfarande att gå ner i vikt. Men samtidigt vill jag bli fri, bestämma över mig själv, min mat och mitt egna liv. Känner mig så splittrad... Är så trött på allting...

Vi betsämde, eller rättare sagt, hon bestämde att vi skulle fortsätta som vi gjort en vecka till, då jag lägger upp min egna mat men under uppsikt och någon sitter med mig när jag äter. Ville faktiskt testa att få äta själv och se hur det går, om jag klarar det, men det gick hon inte med på... -.-'


  

Dagens outfit; tröjan som jag köpte i Stockholm.


   

 
 
Elise

Elise

11 april 2012 20:42

sv. tack så mycket!
Du har en jätte fin blogg också, älskar din header! :)

http://lispan.bloggplatsen.se

Eveliina med två i

12 april 2012 11:36

Tack! :) Ska vi följa varandra på bloglovin?

http://cupcakedream.bloggplatsen.se/

 
Johanna

Johanna

12 april 2012 14:00

Skulle du vilja rösta på min bild som jag tävlar med?
Du kan enkelt tjäna på det själv! Kika in här så får du veta mer!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2012/04/10/7708160-nu-tankte-jag-muta-er/#kommentarer

Vill du inte göra som det står i inlägget räcker en röst. Jag blir glad bara du vill rösta!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Moa

Moa

12 april 2012 20:52

Du är verkligen inte ett fetto! Och 0.5 kg upp är bra! Se det som ett kliv mot det friska, mot något som DU vill och inte anorexin. Fortsätt kämpa! och när du väl får ansvaret att ta egna portioner- missbruka inte det. låt inte anorexin bestämma! Även om ätstörningen är en trygghet- för det tycker jag. Jag skulle mycket hellre sluta äta helt, men innerst inne vet jag att det blir inte bättre. Bara om vi väljer den friska vägen.

Vi klarar det både du och jag (som jag sa tidigare) :)
kram!

http://www.mowe.devote.se

Eveliina med två i

13 april 2012 14:57

Tack för din fina kommentar! Klart vi ska fortsätta kämpa, tillsammans! :)
Det är tufft och har svårt att skilja på vad jag vill och vad anorexin vill.
Jag tycker precis som du, anorexin känns som en trygghet och att man har kontroll och nu kastas allting om när alla andra lägger sig i. i får sam sagt fortsätta att kämpa, vi har inget annat val!
Pepp och kramar!

 
Wilma :)

Wilma :)

22 april 2012 20:49

Vill att du skall veta att du inte är tjock NÅGONSTANNS!! Du är jättefin verkligen, och du vill väl inte ha anorexia?? Det blir BÄTTRE, och låt inte anorexian betsämma över dig! Det är din kropp det är DU som bestämmer!! :D ÄT HUR KYCKET DU VILL!! För du blir inte tjock, du går kanske upp i vikt men för att blir frisk är ju det bara bra, eller hur?? Kanske har jag fel?? Men kämpa på en vacker dag är du frisk!!:)<3(L)

http://www.wiillmmaass.bloggplatsen.se

Eveliina med två i

23 april 2012 14:48

Jag vet, men har svårt att se det. Jag har märkt att det blir bättre, men det är ändå svårt, för anorexian är så stark. Jag vet att jag BEHÖVER gå upp i vikt, men det är tufft! Jag försöker intala mig själv detta! Tack, det tror jag också! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards