I'm on my way to brighter days

Alla inlägg under mars 2012

Av Eveliina med två i - 21 mars 2012 16:47

Har varit en seg dag idag, både i skolan och hemma. Har inte hänt så mycket idag faktiskt.  

Igår var jag på ett kort besök hos dietisten. Sa inte så mycket utan det var mer en check och se hur jag har skött mig med maten. Hon tyckte att jag skött mig exemplariskt, men kände mig inte så duktig direkt...

Imorrn ska jag till mottagningen igen för samtal. Ska vägas då också så är nervös inför det.  Hoppas allt går typ bra...


Vill så gärna komma igång med att träna igen och kunna röra på mig som jag vill. Är så begränsad just nu och det är jobbigt för det hindrar mig från att göra saker med t.ex kompisar och så.  Vill bara bli helt fri.


 


/E med två i 

Av Eveliina med två i - 19 mars 2012 15:38

Varit i skolan idag och det var lika kul som vanligt att få träffa alla.  Sen har jag varit på två olika cafén och lämnat in mitt CV, så förhoppningsvis har jag ett sommarjobb snart.  (Y)


 


Mår fortfarande sådär. Vill bara fly undan mig själv, mår bara så illa att jag vill spy. Vill bli smal igen. Vill kunna träna igen. Är så trött på mig själv och min feta kropp. Varför ska det vara så här??


/E med två i

Av Eveliina med två i - 18 mars 2012 10:54

Känner mig aldrig bra nog, att jag duger som jag är och att det jag gör räcker till...


De säger att det ska bli bättre., att sjukdomen ska bli svagare... men jag vill fortfarande liks mycket det jag velat hela tiden, även om det inte syns lika mycket för att jag äter mer nu och har blivit mycket tjockare.... Orkar inte med allt tjat, alla drömmar jag inte kan nå, all mat, alla tankar...! Hatar mig själv och min äckligt vidriga kropp!!!





/E med två i



Av Eveliina med två i - 15 mars 2012 16:35

Varit på mottagningen idag och haft samtal och vägt mig. Var jättenervös innan, oc orolig för att både ha gått upp eller ner i vikt. Om jag hade gått ner hade de ökat på mitt kaloriintag. Men jag hade gått up 0,2 kg, vilket inte är så mycket på två veckor. Men det var en helt acceptabel uppgång och de ökade inte på intaget vilket kändes skönt.

Fick resultaten på testen jag gjorde förra veckan och de visade att jag har en ätstörning (nähä...!) och mycket tydde just på anorexia, vilet inte var något nytt precis... Men de visade också att jag har en deprission, vilket jag faktiskt inte trodde. Men tydligen är jag en deppig chey...


Lämna också in min dator på lagning för skärmen sluta funka helt till slut. Lovley... Det är andra gången jag måste lämna in den. Suck. -.-' Kanske dags att skaffa en ny...?


Passar på att lägga upp en bild med mig och sonden. Bilden är tagen vid jul, då jag fick komma hem en stund från avdelningen.

 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 14 mars 2012 17:43

Idag har man varit i skolan och det var seeeegt. -.-' Kändes som om de få lektioner jag hade aldrig ville ta slut. 

Sen åkte jag, pappa och mormor ut på en liten promenad kombinerat med picknick. Försökte värma oss i vårsolen vilket gick sådär eftersom det var ganska kallt i luften. Vill ha sommar nu! 


Min dator har också blivit jätteknäpp helt plötsligt så att sl´kärmen dampar. Hoppas det inte är allvarligt och jag måste lämna in den på lagning igen... -.-'


Annars rullar väl allting på. Mår lite bättre nu men tankarna finns fortfarande kvar. Alla säger att de ska försvinna med tiden men jag tycker inte det verkar så. Vet inte om de någonsin kommer att försvinna, att jag kommer att få leva så här... Vill bara ha mitt liv tillbaka!


Här är lite pics från idag:



    

Min picknickmat.



Jag med mina tjocka ben.



  

   


Vårblommor på vår tomt  

     


Dagens outfit ;)


/Kram E med två i 

Av Eveliina med två i - 11 mars 2012 11:13

Håller typ på att bli galen! Vill bara få träna! Träna bort allt äckligt fett som samlat sig framförallt på låren och magen! Vill inte bli fetare! Vill inte bli normalviktig! Känns som om det aldrig kommer att ta slut, att jag bara fortsätter att gå upp mer och mer i vikt! Vill bara få ett slut på all bevakning, alla matscheman och träningsförbud och kunna leva mitt liv som JAG vill och bestämma över mig själv och mitt egna liv! Man säger ju att ingenting är omöjligt, men varför ska just min dröm vara så jävla omöjlig för??


 


Är glad över att Loreen vann igår i alla fall! She deserved it!   Kommer nog gå bra i esc sen.  (Y)

Och ikväll kommer my old friend Lydia och vi ska ha filmkväll och se på bl.a Spirited away som är en underbar film. ^^ Blir nog bra det!


 

 


/E med två i 

Av Eveliina med två i - 10 mars 2012 17:51

Phillip kom och sov över hos mig igår och vi titta på "In Time" och hade det mysigt. 

Idag var jag med Louise på stan och vi kollade runt lite i affärerna och jag hittade ett par sjukt snygga klackskor på Skopunkten som jag blev helt kär i.   Kostar 349 spänn så vet inte om jag ska köpa dem eller kolla om jag kan hitta ett annat par som jag kanske tycker bättre om och är lite billigare.  


   


Och får ju inte glömma att det är final i melodifestivalen ikväll!  Kommer alltså tillbringa kvällen framför tv:n och håller tummarna för att Loreen eller Danny vinner! 


      

/Kram E med två i

Av Eveliina med två i - 9 mars 2012 14:49

Who you are med Jessie J.

Älskar verkligen texten som jag tycker stämmer så bra!

  




/Kramar E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards